Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Biblioteca. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Biblioteca. Mostrar tots els missatges

dimecres, 1 de juny del 2011

Estem d'exàmens

Durant el període d'exàmens, la Biblioteca Municipal amplia el seu horari. La Biblioteca obrirà també els dimarts i dijous pel matí. Aquesta decisió s'ha pres per part de la Direcció del centre en apreciar l'augment de públic que hi acudeix a estudiar pels matins. Aquesta mesura, que pretén posar facilitats al col·lectiu estudiant de la localitat, serà efectiva a partir del dia 1 de juny. 

Així, des d'aquesta data, l'horari de la Biblioteca serà el següent: 
Matins: de 10:00 a 13:30 h.
Vesprades: de 16:00 a 20:00 h.

Cal destacar que amb aquest horari, la Biblioteca Municipal de Betxí obre 7 hores i mitja més del mínim exigit per la Conselleria de Cultura.

dissabte, 29 de gener del 2011

CLUB DE LECTURA


La biblioteca pública es conceb avui en dia com un servei públic per a la comunitat. En aquest sentit, el Manifest de la UNESCO sobre biblioteques públiques afirma que la biblioteca pública és el centre cultural de la comunitat, i en ell s’han d’organitzar exposicions, debats, conferències, audicions musicals, projeccions cinematogràfiques, etc…, tant per a adults com per a xiquets. D’acord amb Pedro Bravo, bibliotecari de Castelldefels, les activitats de dinamització de la biblioteca pretenen:

-       Despertar l’interés cap a la lectura dels que no són lectors
-       Potenciar la biblioteca i fer-la seva als que ja ho són
-       Convertir-la en l’eix vertebrador de la cultura d’una comunitat.

Una d’eixes activitats són els clubs de lectura. Aquests són reunions (d’una durada aproximada d’hora i mitja) més o menys periódiques d’un grup de persones interessades a compartir la lectura i el comentari d’obres diverses conduïts per un expert. Els lectors disposen de diversos materials de suport. És una activitat que combina el plaer de la lectura amb el plaer de la xerrada (el xerrar per xerrar), ja que aquests clubs estan concebuts per a persones a qui els agrada llegir, conversar i fer nous amics. Els objectius, entre d’altres, són fomentar l’hàbit de la lectura i el diàleg, oferir noves possibilitats per al temps lliure, promoure l’ús de la biblioteca i donar-la a conèixer com a equipament cultural, crear un punt de trobada per a persones interessades en la lectura, donar a conèixer entorns socials i culturals diferents del nostre, afavorir un apropament crític als diferents gèneres literaris...

Actualment a Betxí no existeix cap club de lectura, encara que sí que ens consten persones que acudeixen als clubs de lectura organitzats per biblioteques públiques de municipis veïns, com les d’Onda o Artana. Per això volem conéixer quin és l’interés real entre els usuaris de la Biblioteca Municipal de Betxí (i també de la població en general) en la possibilitat d’organitzar un club de lectura en el nostre centre. Per això vos demanem que respongueu l’enquesta que trobareu en aquest mateix bloc.

Moltes gràcies per participar.

dimarts, 11 de gener del 2011

Enquesta d'activitats a la Biblioteca

Durant uns dies hem tingut oberta una enquesta per a que tothom votara quines activitats li agradaria que s'organitzaren a la nostra Biblioteca, i els resultats han estat aquests:

- Contacontes per a xiquets (7 vots, 27%)
- Exposicions (7 vots, 27%)
- Conferències d'actualitat (5 vots, 19%)
- Contacontes per a adults (4 vots, 15%)
- Presentacions de llibres (3 vots, 12%)


Prenem nota i ho traslladarem on pertoca. No obstant, no estaria malament que en suggrerireu més, ja que la Biblioteca és de tothom, i entre tots la fem. Per fer això vos podeu dirigir tant ací a la Casa de la Cultura com a l'Ajuntament (Registre) i fer la sol·licitud oportuna.

Dit açò, i ara que em ve al pensament, quins dos elements "essencials" en un servei com aquest no tenim encara? Rumieu, rumieu. Qui ho encerte tindrà un premi (un llibre, com no...).